Od 3 maja będziemy świętować 230 rocznicę uchwalenia pierwszej w Europie i drugiej na świecie konstytucji. Przy tej okazji chcemy przypomnieć również kolejne nasze konstytucje i przygotować dla nich koszulki. Prócz konstytucji uchwalonej 3 maja 1791 roku bierzemy pod uwagę również konstytucję marcową z roku 1921, kwietniową z 1935 i PRL-u z roku 1952. Można przygotować koszulkę dla jednej konstytucji lub po jednej dla dwóch lub więcej. Maksymalnie cztery koszulki. Może to być zdjęcie prawdziwej koszulki, odręcznego rysunku, grafika komputerowa itd. Każdą z nich (wersja cyfrowa) umieszczamy w odpowiednim folderze podając imię i nazwisko autorki/autora, klasę i krótkie objaśnienie dotyczące powiązania wykonanego projektu z daną konstytucją lub okolicznościami jej uchwalenia. Ten ostatni wymóg dotyczy tylko klas siódmych i ósmych. Uczniowie klas 1-6 mogą nawiązać do samej nazwy konstytucji, bo na poznanie jej treści mają jeszcze czas. Autorzy najciekawszych koszulek otrzymają nagrody  (bezprzewodowe słuchawki lub głośniki). Projekt koszulki należy umieścić w odpowiednim folderze do 28 kwietnia 2021 roku.

  1. KONSTYTUCJA 3 MAJA
    https://drive.google.com/drive/folders/1Q5X5Mf6ZqE2P7Z983RRza5XDcOLgzWC3?usp=sharing

Ponadto informację o umieszczeniu koszulki w folderze przesyłamy przez Librus do p. Renaty Matsili. Do niej również zwracamy się z pytaniami w razie wątpliwości związanych z udziałem w tym konkursie. Dobrej zabawy!

W tym tygodniu przypada Międzynarodowy Dzień Ziemi . To święto obchodzone na całym świecie 22 kwietnia. Każdego roku w obchody Dnia Ziemi angażuje się wiele organizacji i stowarzyszeń ekologicznych oraz placówek oświatowych. Tegorocznym motywem przewodnim jest hasło „Przywróć naszą Ziemię”. Jeśli nie wiecie, jak można zadbać o naszą planetę, to zachęcamy do zapoznania się z ogólnopolskim Eko – poradnikiem i eko - postanowieniami, które przygotowali uczniowie w ramach projektu „Postaw na Ziemię”.

W ramach projektu „Postaw na Ziemię” skończyliśmy nasze drugie zadanie. Tym razem wszystkie uczestniczące w projekcie szkoły zostały podzielone na cztery grupy, których zadaniem było stworzenie książeczek online, pokazujących piękno polskiej przyrody oraz zawierających informacje o zagrożonych gatunkach roślin i zwierząt. Efektem tej współpracy są miniprzewodniki po wszystkich województwach. W każdym z nich możecie znaleźć niezwykłe miejsca w Polsce, które warto zobaczyć na własne oczy. Zachęcamy o obejrzenia naszych książeczek. Linki do nich znajdują się  poniżej. I. Kowalczyk
https://www.storyjumper.com/book/read/101651886/60619c60a7363
https://www.storyjumper.com/book/read/100793776/60619cc8906c0
https://www.storyjumper.com/book/read/101652286/60619bb7ecc0f
https://www.storyjumper.com/book/read/101652516/60619c8736308

W piątek w klasach dwujęzycznych odbyły się lekcje z John'em, czyli native speaker'em - rodowitym użytkownikiem języka angielskiego. Już kolejny raz lekcje te okazaly się strzałem w dziesiątkę. Za każdym razem wzbudzają wiele pozytywnych emocji oraz cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Bariery w mówieniu z lektorem z Anglii zostały przełamane!!! 

Autyzm nie jest chorobą a zaburzeniem rozwoju. Polega na innym sposobie odbierania świata i myślenia. Osoby ze spektrum autyzmu o wiele silniej niż inni ludzie odbierają bodźce wzrokowe, słuchowe, zapachowe i czuciowe. Towarzyszy on osobie  przez całe życie. Autyzm może nie być widoczny  w pierwszym momencie, zachowania nietypowe mogą więc być odbierane jako bezczelne czy niegrzeczne. Dzięki oddziaływaniom terapeutycznym  można jednak znacznie poprawić funkcjonowanie tych osób w społeczeństwie (czytaj więcej).  Film