Ogromny sukces naszych uczniów, którzy startowali w Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych. Ostatecznie po weryfikacji przez komisje wojewódzkie do finału olimpiad zakwalifikowali się:
1) Patrycja Uchańska – Wojewódzki Konkurs z Języka Polskiego, opiekun – pani Barbara Polończyk;
2) Alicja Musiolik – Wojewódzki Konkurs z Matematyki, opiekun – pani Małgorzata Czapla;
3) Patrycja Piechoczek - Wojewódzki Konkurs z Matematyki, opiekun – pani Małgorzata Czapla;
4) Zofia Brychcy – Wojewódzki Konkurs z Języka Angielskiego, opiekun - pani Justyna Magnor.
Gratulujemy uczniom i ich rodzicom oraz nauczycielom przygotowującym do konkursów. To ogromne osiągnięcie, bo już tylko krok dzieli od uzyskania tytułu laureata i zwolnienia z egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu. Życzymy dalszych sukcesów

Dzisiaj klasa 3b pojechała pociągiem do kina! Niektórzy po raz pierwszy skorzystali z takiego środka transportu. Uczniowie mieli okazję zobaczyć film "Chłopiec z chmur"- opowieści o niezwykłej przyjaźni, wielkiej odwadze i przygodzie, która odmieni życie pewnego chłopca i jego skrzydlatych przyjaciół. Dzieci wróciły zadowolone i pełne wrażeń.

Oczekiwanego, niecodziennego gościa przywitały  brawa  zgromadzonych w auli uczniów.  Organizatorem spotkania był  tradycyjnie  już  Samorząd Uczniowski. W  programie mieliśmy: zabawną rozmowę z   Mikołajem, krótkie tematyczne  filmy „Mikołaj na wesoło” oraz  występ wokalny w  wykonaniu szkolnego  zespołu muzycznego.  Na  zakończenie  spotkania uczniowie otrzymali mikołajkowe paczki ufundowane przez Gminę Marklowice.
         

24 listopada odbyły się pierwsze "Warsztaty robotyczne" dla czesko-polskich uczniów w ramach projektu "Nasze korzenie-nasza przyszłość". Uczniowie pracowali na robotach Lego Mindstorms EV3. Budowali roboty, programowali i uczyli je poruszać się wyznaczoną trasą. Następnym razem będą walki sumo. Było wiele emocji i ogromne zadowolenie, gdy wszystko zadziałało jak trzeba. Warsztaty poprowadziła pani Mirela Majtyka, która posiada wieloletnie doświadczenie w programowaniu robotów. W zajęciach uczestniczyło 24 uczniów z Marklowic i ZS w Stonavie. Podczas otwarcia warsztatów głos zabrali dyrektorzy szkół: pani Halina Winkler i pani Milada Hejmerova. Dla potrzeb warsztatów zostały zakupione 4 nowe zestawy lego, wykorzystano również 3 inne zestawy z wcześniejszego projektu. Zgodnie z założeniami projektu w warsztatach uczestniczą uczniowie klas 7- 8, w tej samej grupie uczestników odbędą się jeszcze 2-krotnie..
Projekt „Nasze korzenie – nasza przyszłość” jest finansowany z EFRR oraz z budżetu państwa „Przekraczamy granice”.

24 listopada gościliśmy w naszej szkole panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Marklowicach. Na zajęciach warsztatowych, które przygotowali nasi goście uczniowie nauczyli się przyszywać guziki. Niby proste, ale nawlec nitkę na igłę i zrobić supełek na końcu nitki sprawiło dużo kłopotu. Teraz, jak odpadnie nam guzik; (mówili uczniowie) nie musimy prosić mamy o pomoc, ale możemy to zrobić samodzielnie. Nowe umiejętności uczniowie wykorzystają w życiu codziennym. Spotkanie było też dobrą okazją, aby poznać panie z Koła Gospodyń Wiejskich i posłuchać ich opowiadań. Warsztaty bardzo podobały się uczniom a na ich zakończenie otrzymali upominki i słodki poczęstunek. Nasi goście z KGW są zawsze mile widziani w szkole i w przyszłości chętnie będziemy korzystali z ich życiowego doświadczenia. 
    

25 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Pluszowego Misia. Pluszowy miś to najlepszy przyjaciel każdego dziecka. Towarzysz zabaw, kumpel, powiernik sekretów. W każdej chwili można się do niego przytulić i powierzyć mu swoje smutki. Nic zatem dziwnego, że pluszowe misie doczekały się swojego własnego święta.  Samorząd Uczniowski dziękuje wszystkim, którzy pokazali swoje ulubione maskotki.

W dniach 23-25 listopada ośmiu uczniów naszej szkoły wraz z nauczycielami wzięło udział w wirtualnej wizycie w Grecji w ramach programu Erasmus+. Nasze kraje partnerskie to Finlandia, Portugalia, Włochy, Słowacja i Grecja. Zadaniem uczniów było przygotowanie prezentacji na wcześniej ustalone między krajami partnerskimi tematy. Ponadto uczniowie brali udział w quizach i dyskusjach dotyczących integracji społecznej osób niepełnosprawnych, listopadowych tradycji oraz zawodów, które kiedyś były popularne w  Grecji, a także na temat zmieniającego się rynku pracy w wyżej wymienionych krajach. Mimo tego, że wizyta ta odbywała się tylko wirtualnie, była ciekawym doświadczeniem dla naszych uczniów. Nasi uczniowie wykazali się wspaniałymi umiejętnościami językowymi i technicznymi.