Kryształy wyhodowane przez dzieci

W ramach zabawy powiązanej z poznawaniem chemii, uczniowie klas 7 stali się hodowcami kryształów, głównie kryształów z soli i cukru.Powstały piękne kolorowe kryształy o różnej budowie krystalograficznej, jedne bardziej regularne inne mniej. Wyobraźnia spowodowała, że nawet kryształy miały formę cukrowych lizaków czy biżuterii.

Regulamin konkursu

Konkurs fotograficzny "Moja ulubiona pora roku"     Konkurs plastyczny "Barwy jesieni"

Każdego roku w kalendarzu wydarzeń szkolnych, szczególne miejsce mają akademie z okazji świtą 11 listopada i 3 maja. W tym wyjątkowo skomplikowanym czasie, przyszło nam świętować w zaciszu lekcji online. W ramach lekcji wychowawczych i lekcji historii nauczyciele przypomnieli uczniom o chwalebnej historii naszego narodu i drodze do niepodległości. 102 rocznicę odzyskania niepodległości o godzinie 12.00 zachęcamy wszystkich uczniów do ogólnopolskiej akcji „Niepodległa do hymnu” . O tej godzinie w całej kraju wszyscy odśpiewają „Mazurka Dąbrowskiego. Szczegóły na stronie. Niepodległa

Uczniowie z klasy 1 w bibliotece szkolnej

W poniedziałek 2 listopada w Bibliotece Szkolnej odbyło się pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników. Podczas spotkania bibliotekarza z dziećmi, uczniowie zapoznali się z regulaminem, godzinami otwarcia biblioteki oraz rodzajem gromadzonych zbiorów. Nauczyciel wygłosił pogadankę na temat korzystania z biblioteki z uwzględnieniem zasad wypożyczania książek i ich poszanowania. Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz wypożyczyli pierwszą książkę.

pasowanie 1 pasowanie 2 pasowanie 3

Wystawa z informacjami o znaczeniu mycia rąk

Popatrz na swoje ręce. Myślisz, że są czyste? Niekoniecznie tak jest! Większość z nas myje je za krótko lub mało dokładnie. Sporo osób nie robi tego wcale. To niedobrze, bo mycie rąk to jedna z najlepszych metod, by ustrzec się przed wieloma chorobami. Te kilkadziesiąt sekund z wodą i mydłem to także nasza pierwsza obrona przed zarażeniem korona wirusem.Aby wizualnie zademonstrować znaczenie tej cennej umiejętności życiowej, którą jest mycie rąk, przeprowadziliśmy w szkole proste doświadczenie. Przygotowaliśmy na tackach pożywkę agarową – podłoże do hodowli mikroorganizmów. Następnie wybrani uczniowie odcisnęli na tej pożywce brudną, nieumytą dłoń (B VIII), zdezynfekowaną preparatem zawierającym alkohol (A VIII), oraz umytą mydłem (M VIII). Zobaczcie wynik tego eksperymentu – ile mikroorganizmów przenosimy na swoich brudnych, nieumytych rękach! Pamiętajcie…

MYCIE RĄK JEST WAŻNE. NAPRAWDĘ WAŻNE