Dzień Wiosny w kl. 1 – 3
Uczniowie najmłodszych klas przywitali Wiosnę na wesoło i kolorowo, ze śpiewem na ustach. Były warsztaty plastyczne, zajęcia kulinarne, no i występy artystyczne w auli szkolnej. Odbył się również przegląd piosenki wiosennej w wykonaniu najmłodszych.
Dzień Wiosny w kl. 5 – 8
Klasy 5-8 przywitały Wiosnę w matematycznych klimatach
Na scenie prezentowało się kółko astronomiczne, do wszystkich przemówiła wirtualna mieszkanka planety Mars. Potem klasy wykonywały 9 zadań matematyczno-przyrodniczych, a słowem przewodnim całego dnia była liczba "Pi". Ostatnia prezentacja na scenie pokazała, która klasa zapamiętała najwięcej liczb po przecinku liczby "Pi". Cały dzień to była prawdziwa nauka przez zabawę. Dziękujemy przyrodnikom i matematykom.

Dzień_Wiosny_smol_a.jpgNie zabrakło też odniesienia do Dnia Kolorowej Skarpetki.
Światowy Dzień Zespołu Downa obchodzony jest 21.03. - jako nawiązanie do 3 chromosomów w 21 parze. Potocznie dzień ten nazywany jest także Dniem Kolorowej Skarpetki - bo w wielu miejscach na świecie ludzie zakładają wtedy kolorowe skarpetki NIE DO PARY, tak jak nie do pary jest dodatkowy chromosom.

Z przyjemnością informujemy, że nasza biblioteka szkolna uzyskała wsparcie finansowe z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, (Priorytet 3) na rok 2025 w kwocie 15 000 PLN, w tym 3000 PLN wkład własny na zakup książek.
Celem głównym Programu jest wzrost atrakcyjności biblioteki szkolnej i jej zbiorów poprzez zakup nowości wydawniczych, zwiększenie dostępności książek w bibliotece oraz rozwój współpracy pomiędzy bibliotekami szkolnymi i publicznymi.

26 stycznia włączyliśmy się w obchody I MARSZU PAMIĘCI PSZCZYNA - ŻORY - WODZISŁAW ŚLĄSKI.
Uczestnicy marszu, aby przypomnieć tragiczne dni ze stycznia 1945 r. i oddać hołd Ofiarom, przeszli trasą: Żory, Świerklany i Marklowice, aż do wodzisławskiego dworca kolejowego.
Obchody w Marklowicach odbyły się pod Pomnikiem Więźniów Oświęcimskich. Włodarze naszej gminy złożyli wiązanki, przedstawiciele TMM oraz nasi uczniowie zapalili symboliczne znicze. Bardzo wzruszające było wystąpienie Poli Grzonki, która odczytała wspomnienia spisane przez jej prababcię, a dotyczące właśnie tych tragicznych wydarzeń ze stycznia 1945 roku. Dziękujemy wszystkim obecnym uczniom, nauczycielom i przedstawicielom Młodzieżowej Drużyny Strażackiej.

16 stycznia 2025 r odbył się wyjazd na narty na Złoty Groń w Istebnej. Korzystając z przepięknych warunków na stoku, 30-osobowa grupa chętnych uczniów z klas 5-8 mogła sobie poszusować pod opieką swoich nauczycieli. Po 4 godzinach zjazdów wszyscy zadowoleni i uśmiechnięci wrócili do domów. Organizatorem wyjazdu był pan Marcin Suchecki. Dziękujemy Urzędowi Gminy Marklowice za sfinansowanie kosztów przejazdu.

24 stycznia 2025 r. uczniowie najstarszych klas zakończyli cykl spotkań z prezesem Towarzystwa Miłośników Marklowic panem Józefem Kłosokiem. Dzięki temu o historii amerykańskiego bombowca, który został zestrzelony i rozbił się na terenie Marklowic, usłyszeli nasi siódmo i ósmoklasiści. Przygotowana przez pana prezesa prelekcja była niezwykle pouczająca. Dziękujemy za poświęcony nam czas i liczymy na dalszą współpracę.

III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Kolęd i Pastorałek „Hej kolęda, kolęda…” w Gorzycach wyśpiewał nasz zespół Coda. W konkursie wystąpił również zespół Siódemka. Oba zespoły pracują pod kierunkiem pani Ewy Skupień. Gratulujemy i ogromne brawa dla wszystkich.

Ogromny sukces naszych uczniów w Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych!!!
Do finału Wojewódzkiego Konkursu z Języka Polskiego zakwalifikowała się Milena Cyranka z kl. 8b, która pracuje pod kierunkiem pani dyrektor Haliny Winkler.
Natomiast do finału Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego zakwalifikowały się aż 3 uczennice: Nina Jabłońska i Małgorzata Filipowska z kl. 8a oraz Amelia Chytra z kl. 7a. Wszystkie uczennice pracują pod kierunkiem pani Justyny Magnor.
Gratulujemy uczennicom i ich rodzicom oraz nauczycielom przygotowującym do olimpiad. Życzymy dalszych sukcesów i uzyskania tytułu laureata, który zwalnia z pisania egzaminu ósmoklasisty w części dotyczącej konkursu